Dagslaget

Jag har varit pa Bethel. Dar tog de glatt emot oss (Hanna och mig alltsa) och sa att jag givetvis kunde fa vara dar en vecka om jag ville. Jag fick veta att jag skulle fa en kenyansk handledare och blev ett glatt aterseende nar det visade sig vara mrs Faith som visat oss runt nar vi var dar pa besok i varas. Hon var jattetrevlig och glad att se mig och Hanna och sa att jag var "most welcome". Jag ska borja dar i morgon klockan atta vilket innebar att jag maste ga upp typ halv sju for att hinna ga in dit vilket sakert tar 45 minuter for mina korta ben... Stackars lilla mig. Men det ska bli kul att komma dit och gora nat. De kan ju engelska bra dar och alla lararna ar jattetrevliga. Mrs Faith berattade for Hanna och mig om hur hon hamnat i Nakamte och det ar en historia i sig som jag hoppas fa tillfalle att skriva har nangang.
Tyvarr hade barnen precis slutat for dagen da vi kom dit sa det var bara att halsa pa nagra larare och ta i hand med nagra nyfikna elever. Sen vande vi pa klacken och akte till Classic for att nyttja deras datorer. Val dar visade det sig att det inte fanns nagan uppkoppling sa vi satte oss och fikade lite. Vi pratade om vad jag ska hitta pa nar vi ar i Addis, diskuterade en del olika praktikplatser och eventuella projekt. Kom val inte direkt fram till nat men jag ska fortsatta tanka pa det sa loser det sig pa nat satt. Efter en stund dok Liselott upp och gjorde oss sallskap. Vi satt och pratade om ditt och datt en stund innan vi brot upp vid middagsdags. Liselott och jag gick en vanda till posten dar jag postade nagra brev. Fick veta idag att det tar tva veckor innan de kommit fram till Sverige och sen minst ytterligare tva innan man fatt svar... Sa snalla svara fort!
Lunch hemma hos Hagstroms och lite middagspaus i det harda arbetet... Sen gick jag in till stan och Classic igen for att prova lyckan. Bara att ga genom stan ar ett aventyr. Efter bara nagra meter hade tre killar jag kande halsat pa mig (Bfrkado, Josef och Daddy) och vi hade pratat en stund. Gott att kanna lite folk faktiskt. Sen sa halsar ju manga man inte kanner ocksa pa en. Det ar for det mesta bara trevligt och borjar de bli lite for efterhangsna ar det bara att satta nasan i vadret och latsas som ingenting sa brukar de ge upp snart.
Aterstaende eftermiddag ska jag nog forsoka baka lite hemma hos Hagstrom, nan enkel smakaka far det nog bli trots att jag laste genom hela avsnittet om hur man gor wienerbrod under middagsrasten...

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha, det är inte svårt att föreställa sig dig sätta näsan i vädret :) Tack för det fina Forex-vykortet, det kom med posten idag!



Jag har förgäves försökt ringa, er signal gick fram men när jag försöker ringa piper det bara några gånger och så står det "frånkopplat". Men det går förmodligen bättre att ringa till er när ni är i Addis! Om jag räknat rätt på veckorna så kommer ni att vara i Addis när jag kommer ner den 26 november - i så fall blir det nog ingen Nakamte-resa för mig...

2008-09-22 @ 14:46:21
URL: http://fredrikhector.wordpress.com
Postat av: Jenny

Hej min vän. ja har inte vatt inne på internet på några dagar så idag plöjde ja igenom alla dina inlägg. så kul å läsa om hur ni har de. asså de låter helt underbart...önskar att ja va me er ibland. gött att du känner dej som hemma å lärt känna lite folk. Men känn er inte så hemma så att ni stannar mer än till mars...:)

I helgen var ja i ditt kära Lund å träffade lite folk. De va väldigt tevligt. De e en väldigt mysig stad får ja faktist erkänna trots mina tidigare åsikter. men ja saknade skogen lite faktist:)

Ha de gott. Kramar.

2008-09-22 @ 23:39:47
Postat av: Maria

Gott Jenny!:) att du antligen tagit ditt fornuft till fanga...



Konstigt att du inte kommer fram Fredrik, jag som faktiskt skulle behova lite handledning... Klart att du maste ut till Nakamte ocksa...

2008-09-23 @ 12:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0