Tillbaka i Nakamte

Sista veckan i Addis var magisk, for att anvanda ett gammalt etiopenreseuttryck... Sa mycket vanner, sa harlig stad. Jag ville inte aka darifran! Sista dagen forsokte jag klamma in sa mycket som mojligt: Lektioner pa formiddagen, fika med Shemals, fika med Melesse och Fekadu, lunch i lararrummet, spela musik med Andualem och hans gang, hangde med Andualem hem, fika med Andualem och Binyam, pratstund med Shiferaw, sa hejda till alla mina underbara elever och lararkollegor, pratade med rektorerna, traffade nya vanner pa compoundet, at middag och hangde pa stan med Getasetegn. Jag visste inte hur tiden skulle racka till allt jag ville... Saknar mina sma barn och lite storre vanner. Men jag ska dit och halsa pa igen...
I helgen var det missionarstraff har i Nakamte och Benne, Cleis och jag var satta attt passa barn. For det fick vi mat och fika hela dan, gott! Roligt att traffa alla msisionarerna och hora om deras vardag. De ar allt ett slakte for sig...
I mandagskvall kom Fredrik och hans flickvan Karstan hit. Sa underbart roligt att fa traffa dem! Man saknar nog allt sina vanner hemifran och bara det att kunna prata obehindrat samma sprak ar fantastiskt skont. Vi hangde uppe hos Hanna och Magnus hela kvallen och kakade Bennegjord kladdkaka. I tisdags hade vi seriosa mentorsamtal som kanske inte var alltfor seriosa. Sen gick vi pa marknaden i osregn och blev uttittade, akte hem i Hannas bagagelucka. Kvallen spenderades aterigen i Hagstroms hem men denna kvall var det bennebakad morotskaka. Harlig lang kvall och morgonen darpa gick jag upp i ottan for att vinka hejda till Fredri, Karstan och Cleis.
Igar och idag har jag varit pa dovskolan men det far jag skriva mer om imorgon for nu borjar tiden ga och jag far ju inte va ute sjalv efter morkrets inbrott...

Kommentarer
Postat av: syster

haha, magisk..

2009-09-29 @ 19:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0