Familjen kommer....

Ja pa mandag ar det dags... kommer hela familjen dragandes. Sa jag ska ta den laskiga bussen till Addis tidigt mandagmorgon. Sen bar det av norrut till Etiopiens gamla kulturarv i Axum, Gondar och Lalibela. Jul i Addis och sen ska jag fa visa dem mitt kara hem i Nakamte och mina underbara barn pa dovskolan. Jag kommer sakna dem sjukt mycket (barnen alltsa) men arligt talat ska det bli ganska skont att fa lite semester och samla nya krafter for det kan vara ganska kravande att vara dar ibland. Att dela barnens bekymmer och sorg ar tungt emellanat samtidigt som de ger mig sa mycket karlek och gladje. Det ska i vilket fall bli kul att fa dela min vardag med familjen. resrutten ar i ovrigt ganska oklar nu nar bade min och Bennes familjer kommer i olika omgangar och bilarna gar lite hit och lite dit sadar lagom oplanerat. Men det ar helt enkelt bara att vanta och se sa marker man hur det blir... etiopiskt som bara den...
Idag ar det lucia. Det marks inte - ingen sno, ingen kyla och inget luciatag. Men vi ska i alla fall samlas alla nakamtesvenskar och baka pepparkakor och lussekatter, lyssna pa julmusik och dricka glogg (vi far bara att halla tummarna for att strommen kommer tillbaka...). Lite julstamning ska vi nog lyckas fa... Nar solen skiner som bara den hela dagen ar det annars svart att tanka sig att det ar arets morkaste dag hemma i Sverige. Bernen pa skolan tyckte i alla fall att den 13 december verkade vara en rolig dag i Sverige...

Kommentarer
Postat av: syster

snart, snart kommer vi!

2008-12-13 @ 14:13:39
Postat av: Anna Walett

Hej!

Såg en artikel om att du befann dig i Etiopien, det måste vara en spännande upplevelse!!!! Jag hoppas att du och familjen får en härlig jul tillsammans långt därborta. Hälsa allihop. Vi hörs!!!

Julkramar från

Anna Walett

2008-12-16 @ 21:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0