hemmakänslan

När jag flyttade hem från Etiopien 2010, efter två halvårs-perioder i Nakamte, tog det mig drygt ett år för att känna mig hemma i Sverige igen. År av kamp. Nu är jag där igen. Efter nästintill ett år i Addis förra lärsåret harvar jag nu i träsket av att inte veta var jag hör hemma. Vilken kultur som är min och var jag egentligen vill vara. Vad jag inser är hur ofantligt mycket de där stabila vännerna som står kvar är. De som är de samma år efter år och som inte vacklar hur vilsen jag än är. Jenny Axelsson. Jag är otroligt tacksam för att du finns. För att jag kan ramla in och ur din vardag precis hur som helst och du står där tålmodigt med ständigt öppna armar. Kan inte beskriva hur mycket du betyder. Du får mig att känna mig hemma. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0