Bästa helgen

In i det sista velade jag – skulle jag stanna kvar hemma och chilla resten av lovet eller skulle jag ta mig upp till Stockholm de sista dagarna. Det blev huvudstaden och så bra det blev. Felicia tog ett matchande tåg och vi sammanstrålade på tågstationen, sen var det oavbrutet prat som gällde. Miriam anslöt sig och det kändes nästan som att va tillbaka i Addis. Så fint. Men det bästa var ändå att hänga med Cecilia hela lördagen. Så kravlöst och ärligt och kärleksfullt. Hänget inleddes med elva timmars sömn, välbehövligt. Lördagen spenderades på söder, på fik och i second hand-affärer. Hela tiden med aldrig sinande prat. Då mörkret föll och affärerna stängde tog vi oss bort till Johans lägenhet och fick med honom på etiopisk brakmiddag, magiskt gott. Med doftande fingrar och mätta magar satte vi oss på en pub på söder och diskuterade nörderi. Och när vi gick ut därifrån snöade det, vilken lycka! Idag har vi fikat, pratat och tittat på arsenalmatch med cecilias gäng. Nu sitter jag på snälltåget hem och är nöjd. Jag har fantastiska vänner och jag trivs i Sverige och en liten liten bit av mig tänker att det ändå hade varit spännande att prova på Stockholm lite mer på riktigt någon gång i livet.

 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Instämmer med rubriken! Det enda tråkiga var att Arsenal inte kunde ställa upp och toppa helgen ;)

2016-11-07 @ 20:02:33
Postat av: Frida

Haha, jag kan inte låta bli att le åt orden "...det ändå hade varit spännande att prova på Stockholm..." Flyttfågeln har talat!

2016-11-11 @ 05:43:34
URL: http://WWW.aammin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0