långhelg

Vi har varit långlediga, från i torsdags klockan två till idag klockan åtta. Så välbehövligt. Jag gick direkt från jobbet i torsdags till soffan här hemma. Men nån chill hemmakväll blev det då inte. Nästintill hela lärarkollegiet sågs nämligen på Rodeo och åt en fantastisk fiskmiddag till glada skratt. Från Rodeo drog vi vidare till Stockholm elegans för vidare umgänge och dans. Vid ett började dock mina ögon dra ihop sig så då tackade vi för oss och tog en taxi hem, via Osayes, Shewits och Mekdems hem. En väldigt fin och rolig kväll.
 
 
Fredag aka etiopisk nyårsafton blev en ganska soft dag. Vi åkte en tur till Bole, åt middag, tittade i köpcenter och åt glass tillsammans med Henok och Desta (vi = Felicia, Jessica, Engla och jag). Desta och jag tog en promenad på kvällen men istället för den utekväll som planerats blev det att jag satt uppkrupen på köksbänken för att se de få raketer som var synliga från vårt hem.
 
I lördags var jag bjuden på barnkalas, det var Silas och Isak som fyllde år och jag fick vara med och äta tårta, leka lekar och sitta vid vuxenbordet på altanen. Härligt med vänner i olika åldrar, tycker verkligen supermycket om den där familjen. Fick skjuts av Nordens också så allt blev väldigt smidigt. Lagom till att jag kom hem hade Hanna-Karin och Workneh anlänt för att köra oss hem till sig och den väntande nyårsmiddagen. Benedicte, Desta, Felicia, Titus, värdparet och jag fyllde bordet som i sig va fyllt av pajer och fruktsallad. Ännu en festlig dag med vänner från olika kanter och åldrar.
 
 
Igår va Desta, Benne och jag i IEC och firade gudstjänst, en väldigt härlig och glad stund. Efter turen till Sarbet blev det lunch och chokladkaka på Lime tree samt chill häng hemma i lägenheten. En promenad bort till en flod i närheten här samt skype med Kalle och Johan fick avsluta en otroligt skön och bra långhelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0