inget vatten

När jag skruvade på kranen för att tvätta ansiktet imorse va den förväntade vattenstrålen lika obefintlig som när jag gick och la mig kvällen förut, så jag fick ta lite av dricksvattnet och började istället fundera på hur jag skulle lösa mitt toalettbehov. När jag som bäst stod och knaprade på en macka med svensk ost på knackade Jessica (rektorn alltså) på dörren och meddelade att det inte skulle vara nån skola idag. Yeeesss! så skönt! En hel dag utan jobbiga barn och med massvis av tid att planera och organisera terminen tillsammans med övriga lärare, extremt välbehövligt. Men kul att orsaken till inställd skoldag är brist på vatten, så har det aldrig funkat på mina tidigare arbetsplatser i landet. Fast vi har i och försig heller aldrig haft vattentoaletter... Så nu sitter jag och lägger upp en terminsplanering för årskurs 4-7 i no, ska ha två lektioner i veckan med dem vilket känns både roligt och utmanande. Det mesta är utmanande, jag menar allt är för första gången för mig och samtidigt ska allt hållas på engelska. I ettan är språket just inte mycket av ett hinder, men tänkt er all komplicerad naturkunskap på engelska. Men det ska väl gå på nåt sätt. Igår bröt jag ihop lite efter skoldagen, mina ettor är så väldigt stökiga och jag gillar inte att bara få stå och tjata på dem, det känns liksom inte som den pedagogiska insats jag förväntar mig att göra. Jag och mina förväntnignar, tänk om man hade kunnat chilla ner sig lite, det hade nog alla inblandade mått bra av. Vi har ju bara precis börjat - jag försöker köra det mantrat om och om igen i huvudet. Men jag grät bara en liten skvätt innan jag samlade mig och drog iväg till gymmet. Sen blev det en effektiv planeringskväll och tidig sömn. Det ska nog gå på nåt sätt det här. Idag är jag extra tacksam för tillgång till internet och brist på vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0