Kersa

Forra helgen spenderade jag i Asella. Det var en fantastisk bra helg och jag blev aterigen taggad pa att flytta dit till nasta host. Det gamla skona hanget fran i somras infann sig i stora huset, pa fredagen hade vi julparty och pa lordagen luciaceremoni. Julopartyt bestod av stamningsfull belysning, julte och julkakor. Jag hann knappt satta fram burken med pepparnotter innan den va tom, och lussekatterna gick lika snabbt at de. Abichas fel va alla overens om. Pa lordagen drog vi pa heldasutflykt till Kersa. Malet var att halsa pa familjen Abdela och bestiga narliggande berg. Destas mamma och jag fann varandra direkt, sa himla sot kvinna full av energi och flodande sprak som jag till orden inte forstod mycket av - inneborden va dock glasklar. "Varfor hade inte sonerna forvarnat ordentligt sa hon kunnat forbereda sin beromda doro wot, och hur skulle vi orka ga upp pa berget utan att ata forst?". Det senare holl jag med henne om. Men det gick, och det va en otroligt vacker vandring. Trevligt sallskap dessutom. Innan vi akte tillbaka till Asella hallde vi i oss nagra liter vatten och delade pa x antal portioner pasta och injera. Pa busstationen va det kaos. For manga passagerare pa for fa fordon, sa det va kamp om platserna. Det vill saga killarna kampade om platserna medan Gabriella och jag blev utstirrade av en hog folk som samlats i en ring runt oss, lange sen jag kande mig sa exotisk. Sara (Seifu och Destas mamma) sag till sa vi kom ordentligt med. Det va morkt nar vi kom tillbaka till Asella och vandrade ner till vart hem. En stund senare skingrades dock morkret av vart magnifika hogst improviserade luciatag. Ganska mycket fniss och mindre tajmad sang, men var mindre beundransvarda insats vagdes upp av publikens lyriskt stralande ogon. Kul. Men galet vad ont i benen jag hade dan efter (inte av luciataget da, utan bergsbestigningen..). Ser definitivt fram emot jul i Asella och nytt besok i Kersa, da ska vi dock saga till i forvag sa vi inte gar miste om den dar doron. Ocksa maste ju Seifu fa tid till att "collect information about the air condition" innan vi ger oss av pa nan ny strapats.

Kommentarer
Postat av: benedicte

Hahaha åh <3 <3 <3

2014-12-19 @ 23:51:29
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0