Lov

Jag har lov nu, eller nat sant... tror jag i alla fall... Eller sa ar det kanske nu jag har jobb som mest... Barnen har i alla fall lov fran skolan, 30 stycken av dem har dock inte lov fran varandra eller internatet. Det samma galler val mig. Far verkligen ova mig i sjalvdiciplin och initiativformaga da jag i drygt tva veckor nu inte har nagra konkreta uppgifter eller tider alls att hanga upp jobbet pa. Men jag kravlar mig upp ur sangen och kommer tidigare och tidigare ivag till skolan for var dag. Tidigare av flera anledningar; borjat ta ogen forlorad somn fran semestern, trottnat pa att sega hemma, upptackt hur fort det blir varmt pa morgonen, kommit pa hur roligt det ar att va pa skolan osv. Dessutom har jag hittat en fantastisk genvag som minskar gangtiden och som till pa kopet ar ganska skuggug - najs! dock till priset av en dros jobbiga manniskor som nodvandigtvis ska prata med en...
Pa skolan har jag alltsa varit varenda dag nu sen vi kom hit forra tisdagen. Jag ser det som mitt jobb fem dagar i veckan och sen vill ju Benne absolut dit pa helgen och vi har ju inte sa mycket annat for oss sa det brukar bli sa. Sju dagar i veckan alltsa. Och jag undrar starkt hur det kommer sig att tiden gar sa fort varje dag. Men sa har jag ocksa hittat pa olika saker att sysselsatta dem och mig med for varje dag. Vi har parlat (mycket uppskattat men efterat var det parlor overallt), malat, varit i datasalen, tittat pa film, spelat fotboll och volleyboll (ar dock nastan for varmt hela tiden), virkat, spelat kula och kort, skrivit brev till ferengisar mm. Jag lar mig teckensprak och blir sa uppfylld av det att jag gar och tecknar for mig sjalv pa hemvagen, som om det inte va nog med folk som stirrade... Pa satt och vis ar det skont att de inte ar sa manga da det ju blir mer latthanterligt att pyssla och man hinner prata mer med var och en, men man saknar ju de som inte ar har och jag liksom manga av barnen langtar till nasta torsdag (det ar val pa torsdagen?) da skolan borjar igen.
Benne och jag har flyttat in i vart gamla rum pa gasthemmet och helt totalt fyllt det med saker. Det var ju fyllt redan forra gangen men det var inget emot hur det ser ut nu nar vi shoppat infor hemresan somkommer narmare med stormsteg. I lordags tog vi rejal sovmorgon och Benne sov till halv tolv. Jag gick upp tidigare och satte mig i morgonsolen med morotsbullarna Bennes mamma bakat at oss och min braiga bok som tyvarr snart ar slut. Jag hade lovat barnen att vi skulle komma bada tva men det tog san tid att till slut kom tva av dem och hamtade oss. Ja, det var val inte for att hamta oss som de kom men det kandes lite sa.. Vi bjod dem pa juice i stan, min och Bennes favorit med farskpressad avokado, papaya, banan, mango opch ananas; de gjorde stora ogon och sen visade det sig att de aldrig smakat juice forut. Jag vill ta med dem pa stan och bjuda dem allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0