sex veckors amarinjaplugg

Lite bilder från mina sex veckors amarinjaplugg i Addis. Inklusive helgutflykter.
 
 
Så här såg de första veckornas lektioner ut. Fantastiska Ebise med världens tålamod och lika nära till skratt som mina härliga klasskompisar Efren, Stefano och Silvia. Bästa lektionerna någonsin.
 
Som avbrott i ferengi- och försökalärasigamarinja-världen hängde jag med gamla goda vänner,
pratade de välbekanta härliga teckenspråket och fick en inblick i Addis studentvärld. 
 
Fotboll, evangelisation och häng med sköna sportscamps-kids i Asella
 
Teckenspråksgudstjänst på Amest kilo, med efterföljande kyrkkaffe.
Ett härligt virrvarr av talande händer, som hemma.  
 
Middag hemma hos alltid lika sprudlande glada Beslenta
 
Häng med klasskompisar och lärare från språkskolan,
på don Bosco-området
 
En magiskt fin utflykt till Kersa där vi träffade Abdela-familjen och besteg ett berg.
Så vacker natur och sköna människor.
Och på kvällen firade vi lucia (premiär för majoriteten av oss)
 
Morgonandakt på språkskola, här sjunger vi julsånger på olika språk
 
Besök hos Eden och hennes familj var återkommande fina inslag i vardagen
Så här kunde tavlan se ut efter en lektion i phase 2
(för er som inte förstår jobbade vi med verbböjningar)
 
Mer häng med Eden, konsert på cafét på seminariet på Mekanissa
 
Julavslutning på språkskolan
 
 Ja, vardagen innehöll ju väldigt mycket mer. Som bad på Ghion, internetcafeer, pianospel på seminariet, promenader med Bereket, häng hos familjen Thornells, chill hemma i mitt rum, taxiåkande, IEC-besök, asellatelefonsamtal, häng med Elise och andra vänner.
Och så massa amarinjaplugg såklart.
Mycket bra sex veckor.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det där ser inte enkelt ut!!
Bra jobbat att du fick med lite egopics också! Jag är nöjd :)

2015-02-14 @ 01:17:24
URL: http://cecilyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0