Hongkong

Jag ar i Hongkong! Eller ja, pa flygplatsen i alla fall. Och fran flyget kunde jag beskada en blandning av maktiga gronkladda berg, tatt staende skyskrapor och tungt lastade fartyg som sakta gled fram pa vattnet alldeles intill flygplatsen. Att det hade varit kul att aka ut en tur och uppleva lite mer Asien. Men det far bli en annan gang. Istallet ska jag strax sla mig ner i en soffa och lasa lite, ata min matsack och sova en liten stund. Det blir sa konstigt det har med somnen nar man reser i flera dygn och tiden andras hela tiden sa man knappt vet om det ar natt eller dag, eller vilken natt och dag man ska forsoka anpassa sin somnrytm till. Jag har i alla fall sovit lite pa flyget, krop ihop med fotterna pa satet och huvudet pa bordet. Det ar anda bra att va kort nar man flyger, sa manga fler stallningar man kan inta - kunde till exempel ha benen helt utstrackta upp motonstret snett framfor mig nar jag tittade pa film. Najs. Och bredvid mig hade jag trevliga svenska manniskor. Mycket svenskar, och alla jag pratat med har varit pa vag mot just Auckland. Hittills har allt gatt bra, forutom att jag lyckades halla ett halvt glas vatten i min ena sko pa flyget och att de gravde genom hela min vaska i sakerhetskontrollen har for en liten stund sen, men de hittade inte vad det nu var det spanat in. Nu ar det bara en sexton timmar resande kvar. Langtar sa mycket till att vara framme hos Johan i Auckland!

Kommentarer
Postat av: Benedicte

Najs med uppdatering redan, fortsätt så :)

2014-09-22 @ 16:54:31
URL: http://benedicte.blogg.se
Postat av: Oscar

Gött att höra att du är på väg! Ska i kul att följa din resa.

2014-09-23 @ 03:29:43
URL: http://flodin91.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0