Hemsk film

Ikväll har vi sett en hemsk film. Det var död och blod och hämnd och svek och hat och nedvärdering om vartannat. Jag mår så dåligt av sådana filmer. Trots att jag blundade mest hela tiden och proppade igen öronen med fingrarna så kom illamåendet i jämna vågor och ögonen fylldes med tårar. Jag mår så dåligt av att se hur människor kan genomföra så hemska handlingar. Hur avundsjuka och bitterhet kan förstöra människor och få dem att känna sånt hat, eller resignation, eller vad det nu är som gör dem så hårda. Och hur människor kan se ner på andra och tänka att de inte är lika värda. Då mår jag illa, och gråter. Men jag är nog mest glad över att jag känner så. Att jag mår dåligt av ondska, och att jag inte har en hård vägg att sätta upp utan sitter med rinnande ögon. Det är något jag hoppas aldrig går över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0