pa vag hem

Sa var man tillbaka pa Hong Kongs flygplats och har slagit sig ner vid datorerna har, gratis internet ar man ju inte bortskamd med nufortiden. Nio timmars flyg avklarat och fyra filmer sedda; en om tre galna tjejer, en om prinsesssan Diana, en om negron Belle och en om prinsessan Grace. Nu vantar en trettontimmarsresa till London och sen en smaretlig tillbakaresa till Kopenhavn. Har ar mitt i natten men jag landar anda mitt pa dagen, om sadar tjugo timmar, skumt. Funderar pa om jag ska forsoka mig pa att summera resan eller spara det till en gang nar hjarnan inte ar ritkigt lika oinspirerad. I vilket fall sa ar jag nojd. Det ska bli skont att komma hem men det har varit en fantastisk resa. Fram for allt har jag fatt se helt magiska landskap, fatt forundras over hur otroligt vacker var jord ar och fatt krama om saval koalor som wollabies. Jag har fatt vara en del av backpackersvarlden med att det innebar av nattbussar och odiskad disk, skumma manniskor och valdigt trevliga manniskor. Kanner val inte att det ar ett maste att komma tillbaka, men utesluter det heller inte. Det finns mycket kvar av Australien att se, och det ar ett valdigt trevligt land. Men, jag vill inte aka sjalv igen, det ar ett som ar klart. Nat annat som ar klart ar att jag skulle vilja se pingvinerna igen, och dyka mer i barriarrevet. Och sa skulle jag vilja ge mig ut pa langvandring pa Nya Zealands sydo. Mycket kvar att uppleva, men sa har jag forhoppningsvis manga ar kvar att leva. Tank vad fantastiskt att ha en hel varld att upptacka. Tack och godnatt for idag, nu ska jag dra mig bortat gaten innan de borjar ropa efter mig i hogtalarna.

Kommentarer
Postat av: benedicte

Wiiiiii!!!! Hurra hurra hurraaaa! :D

2014-10-31 @ 22:04:22
URL: http://benedicte.blogg.se
Postat av: Syster

Alltså, du är så välkommen hem!

2014-11-01 @ 10:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0