Brisbane

Jag gillar Brisbane. Inte minst for att alla vagar och vattendrag kantas av vackra jackarandatrad. Igar vandrade jag runt och sag ungefar halva stan, den andra halvan tanker jag ta idag. Forst gick jag mot sydvast till West End, at en muffins under ett lila trad vid kanalen och kollade i second hand-affarer. Sen hangde jag lite pa South bank vid en fejklagun. Nar det borjade skymma hoppade jag ombord pa en gratisfarja som korde runt centrum, valdigt fint. Stan levde fortfarande for fullt fast det var morkt sa jag gick omkring lite i centrum och bara njot av att kunna va ute fast det borjade bli sent. Idag ska jag ga norrut mot chinatown och sen chilla lite i botaniska tradgarden innan det bar av mot Sydney.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0