att aka buss i Australien

I mandags lamnades jag av min familj till att klara mig pa egen hand. Det borjade inte sa bra med en natt utan somn och noll aptit pa mat. Men jag tog mig in till Sydney city, letade ratt pa en backpacker-byra (eller vad det nu kan kallas) och fick hjalp att lagga upp ostkustresan. Jag misstanker starkt att den daliga somnen och aptiten atminstone till viss del berodde pa nervositet infor den har resan sa att fa den klart utstakad och betald gjorde att nerverna lugnade sig lite. Sen har jag mest suttit pa buss. Fran mandagkvall till onsdag formiddag. Med undantag for tva timmars turistande i Brisbane - jag hann pa den tiden se centrum med bland annat parlamentet, queens park, lite hav och tva kyrkor. Att aka buss i Australien ar typ som att aka buss i Sverige och betydligt lyxigare an i Etiopien. De har faktiskt riktigt skona saten pa vilka man kan inta en rad olika sovstallningar. Trevligt folk ar de fyllda med ocksa, sa visst socialt behov fick jag anda utlopp for. Annars ar jag nagot socialt understimulerad. Jag ar anda en person som vuxit upp i en stor familj och med stort socialt kontaktnat, Jag ar van vid att ha folk omkring mig for jamnan och uppskattar det. Har blir det latt lite tyst. En fransyska som bor pa mitt rum har i Airlie beach har jag dock lart kanna lite och en annan fransyska som akte samma buss som jag hit kommer troligen vara pa baten imorgon. For imorgon ska jag aka med en bat ut till Whitsundays, snorkla och bada pa Whithaven. Kanns som att det kan gora resan upp hit vard modan. Nar jag val anlande har idag tog jag mig en tupplur pa rummet och gick sedan ner till havet for att lasa i skuggan av palmerna. Ett dopp och en strandpromenad senare ar jag nu tillbaka pa hostellet, sitter och ater hemmalagad mat och ska snart sova i en sang. Sa skont. Hor forresten bestamt tva tjejer prata svenska bakom mig, kanns som hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0