njuter

I lördags anlände jag till gamla kära Sverige. Efter fint uppmötande av Sara och Benedicte följde middag hemma på Kvarnkroken, en tur på kyrkogården med Sara, ett besök hos lillebror Mattias och till sist middag och häng hos Linus med ett helt gäng gamla bekanta. I söndags var det gudstjänst i Larran, lunch hos Maria Ax och fika tillsammans med trevligt folk, Filippi och ännu mer trevligt folk. Dagen avslutades i Cecilias sällskap. Och så ha veckan fortsatt med intensivt häng med alla människor jag älskar och har saknat under min resa. Människor som gör mitt liv värt att leva och ger mig så oroligt mycket glädje. Igår var jag i Kristianstad; pratade livet med Jenny och höll Joannas minililla Valter, gick promenad i den vackra gula skogen och gladdes åt vänskap som håller i alla väder. Efter Credo var det arsenalmatch som besågs på kära Gökboet. Och jag bara överfölls av känslan av att det är ju här jag ska va, omgiven av fantastiskt fina vänner. Skratt och prat. Mycket prat har de blivit de senaste dagarna, nog det jag längtat mest efter under min ensamma resa. Jag njuter väldigt mycket av att va hemma i Lund igen. Så mycket hemma som det är här har jag svårt att se att det nånsin kommer vara nån annanstans. Och det där med att vara omgiven av människor man älskar och som älskar en tillbaka, det är det bästa som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0