framsteg

Jag kan skriva hela meningar! Det liksom bara kommer. Fantastisk kansla. Jag bara maste ringa asellavannerna och stoltsera med mina nyvunna kunskaper. Och prata med vakterna, och alla jag traffar. Kanns valdigt ovant for att vara mig, att vilja prata pa stapplande sprak. Men jag tanker att jag tar vara pa den installningen sa lange den behagar finnas kvar. Idag har jag antligen fatt prata teckensprak ocksa. Lite stapplande aven det, speciellt nar man moter folk med addisdialekt, men anda valdigt flytande. Traffade forvirrade Misganu som tycker skolan ar jattesvar och kanner sig helt vilse i stora stokiga addis, kul att fa va den som har koll. I vantan pa att Misganu skulle sluta i skolan tankte jag, som var sugen pa att traffa dova, att ett lampligt stalle for vantan var utanfor menelikskolan. Och javisst, dok inte Tamrat och nagra kompisar till honom upp dar. Sa gott.
Nu ska jag hem innan morkret lagger sig over Mekanissa. Imorgon ar forsta skolveckan over och i helgen ska jag ga pa basar och ata kamelkott.

Kommentarer
Postat av: Benedicte

Yeah! Fortsätt så! Knaggligt språk är bra! ;)
Haha hur förvånad blev inte Tamirat? För du hade inte berättat för honom att du var i landet väl?
Är det basaren vid meskel square? Kamelkött låter läskigt.. var ska ni inmundiga detta?

Svar: Han sag just inte sa forvanad ut faktiskt, mer av "jaha, dar va hon igen" :)Nix, det ar typ vid amerikanska ambassaden nanstans. Nanstans pa bole tror jag, fick veta idag att det tydligen ar en dopmiddag for en av spraklararna som ska dopas i iec pa sondag.
Kul att du kommenterar allt!
Maria

2014-11-14 @ 00:39:32
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0