så bra dag

Börjar kanske bli lite tröttsamt att höra om mina braiga dagar och hur jag lovsjunger mina korridorare. Men det har ju varit en så fantastiskt bra dag. Den inleddes med sovmorgon till åtta och sen lite kul fysikplugg innan det var dags att cykla iväg till jobbet. På jobbet hade jag som vanligt det stora nöjet att umgås med världens sötaste barn i fem timmar, asså jag har vekligen världens bästa jobb - att älska barn. Cyklade glad i hågen hemåt efter en avklarad arbetsvecka och hann prata en stund med Cecilia innan hon åkte hem till Örkel. Sen kom dagens höjdpunkt. Utflykt till Lomma tillsammans med Andrea, Jossan, Gustaf och Erik. Jag vet inte riktigt vad som gjorde det så fantastiskt bra egentligen men jag va liksom så där överlycklig redan från start. Kände hur jag blev fem år yngre och spontan och fnissig och hoppig i benen. Så gött. Satt i baksätet med övriga tjejer och dansade ikapp till musiken. Vi tog en liten sväng om Åkarp på ditvägen och kollade in Erikshjälpen. Så till huvudmålet: Lomma beach. Kubb, picknick, übergod pepparkakskladdkaka, fotboll och insupande av det vackra havet. Såg solen gå ner och fyren blinka ut i mörkret. Sen hög musik på hemvägen. Flashback till bibelskoleåret (vi satt till och med i bilen och övervägde spontantripp till Västkusten). Och så nu ikväll har jag hängt med Sara och Noomi. Asså, som sagt, mitt liv känns så grymt bra nu. Så bra att jag funderar på om jag verkligen ska åka söderut i höst. Jag trivs ju här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0