dromelever

Vilka dromelever de ar. Tysta, engagerade, kunskapstorstande och sa otroligt tacksamma. Jag tror aldrig jag kommer ha sa ivriga elever igen. De bonar och ber en om att bli undervisade, och efter lektionen tackar de bade mig och Gud over att de fatt lara sig nagot nytt. Och anda kan jag inte halften av alla orden i deras bocker. Men jag vill, och jag forsoker. Och det betyder allt.
 
 
Jag alskar dem sa det gor ont.Och tiden racker aldrig till.
Men jag tror inte att mitt hjarta skulle orka bo har pa riktigt.

Kommentarer
Postat av: frida

Kikar in här och slås av tanken att "ja, ditt hjärta är antagligen för bräckligt. De flesta människohjärtan är nog det. Men om Gud kallar dig så är det väl ändå främst Hans hjärta du ska leva av. Och även om det blöder och gråter, så är det starkt! Så nog skulle det gå!" :)
Ses snart!

2014-12-27 @ 20:33:11
Postat av: Benedicte Artman

Gillar skarpt föregående kommentar och får nog hålla med i den även om det är allt annat än en lätt insikt... ♡

2015-01-10 @ 12:45:36
URL: http://benedicte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0