sommarlov 2014

Sommaren har gått snabbt. Inte för att jag skulle vilja hävda att den nödvändigtvis är helt över, men höstterminen närmar sig oundvikligen. Nu har jag visserligen inte direkt nån termin som börjar, så nåt direkt slut på sommarlovet (som man kanske också kan ifrågasätta om jag egentligen har nåt) är svårt att sätta. Men jag tänker att när andra börjar skola igen, då är mitt lov slut och ja.. ingenting tar vid.
 
Men det var inte det jag tänkte skriva om, utan hur sommaren mitt 26e levnadsår tett sig. Det har varit intensivt. Den 14e juni lämnade jag in sista skolarbetet och tog därmed examen efter fyra års plugg. Detta firades med ett gäng vänner kvällen innan lillasyster och jag drog iväg på en minnesvärd tågluff. Efter en dags paus åkte jag sedan norrut ett par dagar på väg mot flyget betydligt längre söderut. En månad i Etiopien, med teckenspråkshäng och sports camp - magiskt som alltid och jag ville givetvis inte åka hem. Väl i Sverige bearbetade jag etiopienbaksmällan samtidigt som ännu ett gulteboläger inleddes med sol, bad, härligt ledargäng och fina barn. De senaste dagarna har jag just inte gjort mycket alls, chillat i gräset med en bra bok och träffat lundavänner. Men jag trivs nästan bäst på resande fot och mitt i lägerlivets mest intensiva puls.
 
Det blir för mycket tid att analysera och fundera och oroa sig inför framtiden annars. Denna morgon, sittandes i herrgårdens kök i väntan på att Benedicte ska pallra sig upp ur sängen, har jag i alla fall tagit tag i ansökan av såväl amarinjakurs som examensbevis. Vuxenpoäng som bara den. Men sommarlov tänker jag nog ha nästa år också. Och än är det några veckor kvar av årets, det ska bli puls på strandhem, häng med umeåsusanne och återseenden av mina kära korridorare.
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Lite bilder önskar från din sommar!

2014-08-15 @ 20:02:48
URL: http://cecilyeah.blogg.se
Postat av: Cecilia

Önskas!

2014-08-15 @ 20:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0