kanslor

Kom antligen antligen till nakamte i sondags. Valkomnades pa synoden av mina finaste hogt saknade vanner - Misganu, Mosisa, Samuel Getachew och Mamo - helt fantastiskt. Och nu har vi haft tva underbara dagar, formiddagearna pa skolan, eftermiddagarna pa besok hos vanner och kvallarna i stan med ytterligare kara vanner. Sa mycket karlek. Mitt hjarta ar fullt till gransen. Men hand i hand med de rosa molnen kommer aven de morka graa. Sa mycket svarigheter man stoter pa har. Jag har nara till tararna stup i ett och samvetet gnager - vad har jag for ratt att leva ett sadant liv som jag gor? Jag som fotts in i en varld med alla mojligheter i varlden sitter vid sidan av en van som tjanar 12 kr om dagen och inte har rad till utbildning. Sa fruktansvart orattvist. Sa vad gor jag at saken? Blundar och fortsatter ma daligt, for jag ar inte beredd att ge efter av mitt overflod till dem som inte har nat. Och forsatter att alska och leka med mina fina barn. En sa komplex verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0