min chaufför

Min taxichaufför heter Tillahun och han är kompis med Endale. Det är allt jag vet om honom. Vi sitter tysta i bilen och tittar ut på allt som finns att hålla koll på på och runt vägen. Han kör väl men aning för offensivt för min smak, vi är ju ändå en liten bil bland alla lastbilar och bussar. När poliser skymtas drar han hastigt säkerhetsbältet över axeln. Första dagen glömde han bort mig, eller försov sig eller nåt, det enda han sa som förklaring var "big sorry" sen var ordförrådet slut. Idag stod han utanför mitt hus när jag gick ut 07.02 och så så nöjd ut när han kunde konstatera att han va i tid. På eftermiddagarna är det bara att ringa så kommer han på en kvart. "No problem" är det vi oftast kommunicerar till varandra, "no problem" det är vår relation.
 
(om ni undrar hur jag kan skriva å, ä och ö så är det för att jag sitter på skolan med min egen dator uppkopplad på skolans trådlösa nätverk. Känns lite overkligt bra)

Kommentarer
Postat av: benedicte

Men åh, jag gillar Tillahun, han är bra. Har har kört mig en hel massa gånger och han fixar och sånt när typ bussbiljettsförsäljare meckar och sånt... :)

2013-02-27 @ 11:10:43
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0