anpassningsbar?

Är det inte konstigt att en del av de anpassningar man gör under en etiopienvistelse kan vara så svåra att ställa tillbaka till sverigevanor?
Typexempel:
  • kniper fortfarande ihop munnen i duschen för att inte få in några amöbor
  • höll på att skriva 4000 istället för 400 när jag skulle ta ut pengar idag
  • glömmer att det finns å ä ö på tangentbordet
  • två gånger då jag de senaste dagarna blivit ombedd att skriva mitt telefonnummer har jag börjat på mitt etiopiska
  • vill ännu mer än vanligt springa fram och krama alla barn jag ser
Vet inte om jag ska se det som att jag är allmänt trög eller att jag egentligen passar bättre i södern, tåls att fundera på!
 
Saknar lugnet och och hakumamatatainställningen också. Och att fokusera på vad som verkligen är viktigt i livet. Efter en tokfull vecka är jag mest sugen på en lugn nakamtehelg, men det har man såklart inte tid med. Almanackan fylls på för fullt med möten av alla dess slag, fester, lektioner, jobb, träning och så är det alla vänner man vill hinna träffa, utflykter att göra, familj att underhålla och så vidare och så vidare. Men jag trivs ju. Jag tycker ju om när det är fullt upp och jag vill ju träffa alla och göra allt, eller? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0