oplanerad

Något som präglar min tillvaro för tillfället och om jag försöker bli vän med. Det här att vara oplanerad, umgås med folk som är oplanerade och delta i så oplanerade fenomen som örebrodagar och gulteboåterträff. Det övar mitt tålamod och inställning till tillvaron. Hela jag bara vill planera. Jag tycker om att ha koll och kan liksom inte låta bli att tänka framåt och överväga olika alternativ, för att ta ett aktuellt exempel så började jag ju redan i våras att fundera på vilka kurser jag ska läsa nästa höst (2013) och ställde mig i bostadskö i x antal lämpliga orter. Det är jag i ett nötskal. Jag vet att det kan gå till överdrift ibland men jag kan inte stoppa tankarna från att springa iväg. Och det är ju så kul att planera. Allra helst när det är resor i antågande.
Så Örebro och Gulteboåterträff. Jag råkar va ledig en väldans massa nu förtiden och passar då givetvis på att resa och träffa vänner. Tre dagar i örebro blev det med Kalle, Henke och missionärsfamiljerna Hagströms och Olika. Chill och lek. Sen for vi ut i skogen till Malin och Magnus för än mer chill, och lek med finaste Agnes och Hilma. På lördageftermiddag ramlade övriga gulteboledare in och vi blandade seriös utvärdering med ytterst oseriösa ordvitsar. Mycket skratt och mycket närhet. På väg hem blev det film i Grytgöl, film i Finspång och pannkakor i Linköping. Smått död anlände jag i måndags till Lund och det blev just inte mer än vila resten av dagen. Det där med att träffa gultebofolk och inte sova hänger intimt samman. En finfin långhelg blev det i alla fall. Och när jag skulle lägga mig i måndagskväll saknade jag att inte ha nån att säga godnatt till, och att inte få en godnattkram av nåt litet barn i söt pyjamas.
Som sagt är jag mest ledig från skolan nu. Ambitionen är i botten och jag känner mig inte motiverad för fem öre. Det blir liksom så när det inte ställs några krav på en. Den här veckans skola består av två redovisningar. Den första va igår och då hade jag inte planerat nånting och sa kanske två meningar. Den andra är imorgon och inför den har jag bakat julgodis, själva innehållet i arbetet satte Jennie och jag ihop på en timme förra veckan. Visserligen skönt att kunna bocka av uppgifter så lätt men samtidigt så motivationsdödande. Får jag nåt ryck ska jag kommande lovvecka börja på min C-uppsats som ska va klar i maj. På tal om att planera.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Oseriösa? Sjukt seriösa ordvitsar va de ju!

2012-10-28 @ 21:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0