mycket

Ett sammanfattande ord om hur jag tänker och känner om mitt liv just nu: mycket.
Det är mycket att göra, mycket att komma ihåg, mycket att engagera sig i, mycket att plugga, mycket att planera, mycket att drömma om, mycket att tänka på, mycket man borde göra, mycket att välja på, mycket att besluta om. 
Ibland känns det som alla borden håller på att kväva en. Så mycket lättare det var i Etiopien där man bara gick upp, var på skolan och gick hem. Inte så mycket att tänka på och besluta om. Beslut är nog det värsta jag vet och något som upptar på tok för mycket av min tankeverksamhet. Så mycket lättare livet hade varit utan alla möjligheter och beslut. Och så mycket tråkigare, jag vet, men ändå..
Idag ska min uppsats lämnas in. Så skönt att bli av med något som hängt över en i fem veckor. Jag längtar efter att få gå tillbaka till lite mer salsundervisning men tydliga direktiv på vad man ska göra varje dag.
Och imorgon åker jag till Örebro över helgen. Ska bli skönt att komma ifrån vardagen igen. Resa bort och koppla bort stressen här hemma. Inte behöva vara effektiv hela tiden utan bara ta det lugnt.
Lov! Jag vill ha lov. Längtar galet mycket till sommaren med alla sköna chilla dagar i solen. Läger och resor. Fotboll, vänner, bad, barn och Etiopien. Japp, ni hörde rätt, det blir Etiopien i sommar igen. Fyra veckor med sportläger för ungdomar i Asella. Kommer bli sjukt bra!

(här kan ni se hur bra det kommer att bli)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Usch, ja! Beslut!! Vad ska jag och Amanda äta ikväll, till exempel? Jobbigt att bestämma!

Ha det så trevligt i Örebro!

2012-03-15 @ 15:32:31
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0