våren är här!

med risk för att ta ut det goda i förskott... Våren har kommit till Lund! Solen skiner och smältvattnet rinner i floder längs vägkanten. På vägen ner till stan blev jag tvungen att ta av vantar, mössa och jacka för att solen låg på så och värmde på riktigt. Och ja, den är så välkommen! Jag är trött på vintern. Jag vill ha sol, värme, blommor, grönt. Jag vill kunna ge mig ut i naturen utan att frysa näsan av mig, jag vill slippa slira runt på isvägar, jag vill ha hela långa dagar fulla med ljus, jag vill kunna sitta ute i gräset och fika, jag vill ligga i hängmattan och läsa en ickeskolbok, jag vill göra utflykter och bada, och mest av allt vill jag ha sommarlov! men vår är ett gott steg på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0