kårstämma

I helgen var jag på kårstämma utanför Svedala. Kombinationen av ute och inne var oslagbar. Ut i det isande klara vädret; lek på isen, snöbollskastning, samarbetsbana, curling, eldning i natten, bus och skratt. In i den mysiga stugan; space beans-spel, kuddkrig, hemlisprat, god mat, ledarsamtal, morotsscones. Toppen blev söndagens utelek där vi i flera timmar underhöll oss själva och de yngre scouterna i det vackra vinetrlandskapet. En scouthelg. Och jag slogs ännu en gång av hur hemma jag är på scouterna, hur bra jag trivs och hur naturligt det känns. 

 

 

Tre galna små souter har jag, som nödvändigtvis skulle sova ute under bar himmel. Klockan tre på natten kom de in och väckte mig eftersom "vi är så pigga så vi inte kan sova, och nu vill vi spela kort resten av natten". Yrvaken som jag var visste jag inte om jag skulle bli glad för att de inte frysit ihjäl eller arg för att de väckt mig mitt i natten. Resultatet blev att jag sa att de fick gå ner och spela kort eller göra vad de ville så länge de inte väckte alla andra. Två minuter senare sov de på golvet i stora salen. Jag gillar mina scouter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0