en bra dag

"Det är en vanlig dag och jag har det bra, jag har det bra idag".

Så går en glad låt en viss Cecilia introducerade för mig för ett år sen och då och då slås jag av just den känslan. Idag är det en vanlig tisdag, och en regnig sådan. Jag har åkt tåg, varit i skolan, grupparbetat, varit på föreläsning om adhd, lyssnat på klagande klasskompisar, pratat med en främling på tåget, lämnat böcker på biblan, cyklat i regn, varit på credo, gått promenad och chattat med en sjuk Benedicte. Rent sakligt en vanlig dag, kanske till och med en något grå sådan.
Men inte då. För jag är glad. Jag kände mig vaken och pigg imorse. Tåget var tomt och tyst, samarbetet i praktikgruppen överraskade effektivt och roligt, föreläsningen inspirerande och innehållsrik, tågpratet med den okända mannen intressant, biblioteket som vanligt trevligt, regnet av den stilla våriga sorten som gjorde mig lycklig och inte alls på dåligt humör, credo uppmuntrande och stämningsfullt, promenaden skön och stilla, och pratet med Benedicte som vanligt gött.
En typiskt bra dag. En dag full av positiv energi och en förmåga att se det ljusa i allt och inget. Önskar mig fler sådana här dagar!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åååh, Ulrik är klok han! :)

2012-04-19 @ 22:54:07
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0