har!

Sa hemma. Sa underbart. Att ga runt i folkvimlet och bara njuta av att vara har, emellanat glommer man nastan bort att man faktiskt inte ar riktigt hemma har - men det ar etiopierna ratt bra pa att paminna en om... antar att vi inte smalter in mer an en kamel i en dromedarhjord. Men kanner mig hemma det gor jag!
Imorgon aker vi till vara alskade vanner i Hosaina, jag langtar! Langtar efter att se deras ansikten lysa upp nar vara blickar mots. Langtar efter att fa prata och skratta pa okomplicerat teckensprak. Langtar efter att fa krama dem och visa hur mycket jag alskar dem. Mina barn. (Vad jag daremot inte langtar efter ar att aterigen tvingas ta farval och veta att jag kanske akdrig mer far se dem igen. Sa mycket kanslor - langtan, karlek, fasa, sorg. Men genom allt ar karleken sa mycket storre att det anda ar vart all sorg) Och imorgon ar det alltsa dags for aterseende - gladje!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad roligt att ni är där igen! (Och väldigt skönt att ni inte är där så länge, i alla fall för mig ;))

2011-12-29 @ 17:04:09
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0