Storstan

Vi hanger i storstan. Idag har vi lyxat pa Hilton. Antligen fick jag simma runt i vatten efter drygt tre manader pa land, ligga i den varma lillpoolen och bara njuta av att langsamt och sakert bli riktigt ren. Underbart. Och glass darpa!
Vi kom till Addis i fredags efter en lang torsdagskvall pa dovskolan, lite separationsangest har man alltid... Lordagen blev en shoppingdag pa Dembel. Malet var balklanning till Sara och vi lyckades faktiskt. Annars var det ett noje att ga omkring i barnaffarer och faktiskt ha en mening med det. Jag ska namligen bli fadder!! det ni! till ett underbart etiopiskt barn vid namn Derartu. Med varldens finaste foraldrar. Dopet ar pa torsdag (etiopiska juldagen) och darfor maste vi aka in till Nakamte redan pa onsdag. Efter mycket fragande lyckades vi forsta ungefar vad jag forvantas gora under sermonin och om vi har forstatt det ratt sa ska jag ha med mig en filt (nyinkopt, jattesot med nalle pa) och ta emot barnet efter sjalva dopakten och sen halla det resten av gudstjansten. Lite bervost men mest bara roligt. Ska bli spannande. Igar hangde vi med Andualem mest hela dan. Forst engelsk forstaelig gudstjanst i IEC och sen lunch pa Wabe Shebelle. Med Andualem sen pa lovsangskonsert. Kom hem sent som vanligt. Trott som en gris efter att ha hamtat Jenny mitt i natten till sondag. Underbart att ha henne har!! Hon ar sa sot hela tiden, carmar som vanligt allt och alla.
Forra veckan fick barnen ytterligare tva stora fan och idoler. Charmiga och lattflortade som de ar. Underbara. Jag holl min forsta andakt vilket kandes stort och nervost. Handerna skakade och tecknena snurrade runt. Men det gick bra och Misganu gav mig omdomet "very beautiful", jag ar nojd. Mycket volleyboll och prat som vanligt. Basta stallet i varlden. Numera haller aven Emma och Sara med om det. Snart Jenny ocksa... Ni som inte varit dar an - kom! eller om ni vill ha hela hjartat i behall efterat sa ar det kanske bast att lata bli...
Nu ska jag ut i storstan igen och njuta av allt som hander...

Kommentarer
Postat av: Cookie

Det där med att Jenny charmar allt och alla håller jag fullständigt med om;) vad underbart att hon är där nu!! :) och tack för det superfina julkortet. Jag saknar dig mycket... KRAMAR

2010-01-07 @ 21:16:59
Postat av: syster

andakten gick ju galet bra. Tillochmed jag förstod. Med lite hjälp av Samuel kanske. Du får hälsa honom. Åh, vad jag saknar dem (er) jättemycket. MEn det är brev pågång som ska skickas med Lasse och Meta. Sen är det bara att vänta minst en månad innan man kan börja hoppas på att det ska komma svar. Drygt..

2010-01-14 @ 16:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0