Veckan

Jag har ingen fantasi alls just nu sa det har blir nog ett ratt trakigt inlagg...
Veckan som gatt har varit en valdigt intensiv vecka men bibelskolan pa besok och allt som skulle fixas hela tiden, samtidigt var det slappt med bil overallt och fina restauranger. En valdigt valdigt bra vecka. Det har hant alldeles for mycket for att jag ska skriva allt har, tipsar om deras hemsida istallet (lankade till den i forra inlagget). Bara en kort sammanfattning: marknaden, dovskolan, hanga med kyrkans ungdomar, besoka forsamlingar i bushen, dovskolan, colleget, traditionell restaurang, spelkvallar, dovskolan, halsa pa Adanesh och promenad pa landet, gudstjanst, ungdomssamling, dovskolan, fika flera ganger om och gott hang i fina huset pa kvallarna. Valdigt gott! Funderar pa om man ska bli reseledare, kanns ratt lockande. Men man kanske trottnar.. Eller sa blir man helt enkelt larare pa Strandhem och aker ivag en gang om aret... Far fundera mer pa det..
Blir lite tomt nu nar man smatt vant sig vid prat dygnet runt och massa spel pa kvallarna, men det ska bli skont att ta igen sig lite och sen kommer fler gaster. Vi har ju bara fem veckor kvar har nu och jag kanner pa mig att de kommer flyga ivag. Men det kanns anda ratt lagom, man ar ju installd pa det liksom. Men oj vad man kommer sakna barnen...
Underbaraste igar; att fa se Mosisas stora smile spricka upp for forsta gangen pa tre veckor, oj vad jag har saknat det. Och att fa varsta langa kramen av Ararsa - fina broder det. Och idag kom Firomsa med sitt leende och roliga ljud. Harligt att ha dem alla samlade, nu fattas bara Adamu. Idag borjade undervisning officiellt men det var ratt slappt anda. Vi har blivit av med halften av vara lektioner nu sen Adanesh har kommit tillbaka och det ar ratt skont faktiskt. Nu hinner vi forbereda mer och vila lite mellan varven.
Det far va allt for idag. Nu ska jag hem och ta dte lugnt. Ata rester fran veckan och sen blir det film med choklad. Gott.

Kommentarer
Postat av: syster

Firre och bröderna är tillbaka alltså! Måste ju vaar underbart! Min fin Firre. Härom natten drömde jag att massa av barnen kom hit på min student, vi hittade något bra erbjudande eller fick rikligt med sponsorer hur det nu var, men det var världens röj i trädgården vill jag lova. Och gissa om de satte i sig av köttet! Men, ja, det är väl bara drömmar och önsketänkande det där.. Men hälsa pojkarna från mig!

2010-02-15 @ 17:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0