Lov

Lovvecka aven denna vecka. Saknar de barn som akt hem sa galet mycket, och vi har halva tiden kvar... Tiden gar fort trots oplanering. Solen skiner sa galet starkt nu, man typ orkar inte gora nanting mitt pa dagen. Det basta ar att ligga i skuggan och sloteckna lite. Igar hade vi vilodag. For min del var det valdigt valbehovligt efter 25 dagar i rad pa skolan. Pa grund av gaster har det inte blivit sa mycket vila sa en heldag i sangen satt bra. Igar akte de senaste gasterna hem, ett gang fran Linkoping. Visst ar det kul med gaster men ocksa lite skont nar de aker sa man kan fa lite vardag igen. Pa mandag kommer da bibelskolan (folj deras blogg pa bibelskolan.strandhem.nu/0910) vilket ska bli valdans roligt. Vi haller som bast pa att planera detaljerna och fa med alla inblandade pa noterna, vilket inte ar det lattaste i detta oplanerade land. Sitter nu med en smatt uttrakad Lelise bredvis mig, men hon ville prompt titta pa internet sa da fick hon saklart det. Nyrakad ar hon och ser precis ut som en pojke, men det kliade i haret sa dte var kanske bast sa. Annars var det livad stamning nar jag kom till skolan idag. En hel massa barn som rullade runt pa bildack och lekte i dammet - harligt. Det hela slutade dock med att Ermiyas fick ett rejalt sar pa benet och jag fick stata med mina systerkunskaper, som tyvarr inte ar sa stora. Det ar svart att veta vad man ska gora men jag forsoker tanka att det ar battre att gora sitt basta an ingen och sa far det liksom vara bra sa. Dawit fick veta idag att han ska aka imorgon sa det blir ett snabbt farval ikvall, han kommer att vara saknad. Nu ska jag gora Lelise sallskap och vanta pa Benne till lite glatt tecknande. Tank att det kan vara sa underbart gott att liksom bara vifta lite pa handerna...:)

Kommentarer
Postat av: Zakarias

Dawit försvinner väl bara över lovet?!

2010-02-02 @ 22:57:46
Postat av: syster

1. Jag tror bestämt hon menar en annan Dawit, Zejki.



2. Jag kan se Lelise framför mig med sitt nyrakade hår, pillimariska blick och fina leende och oj vad söt hon är! Frågan är bara om det kliade eller "kliade" i håret..



3. Känns som om de har haft lov jättelänge nu ju! De måste börja skolan snart så att jag kan få brev! Eller, det är väl bäst att de njuter av lovet och att få vara med sina familjer ordentligt först kanske..



4. Jag saknar viftet. Har blivit jättemycket sämre än jag var när vi åkte redan. Du kommer tycka att jag är jättetråkig och vägra prata med mig när du kommer hem. Igen. Töntigt.

2010-02-03 @ 23:42:53
Postat av: maria

Zakarias: jag menade inte dovdawit utan Lottas Dawit som aker hem till Sverige i dagarna...

Sara: 2. precis vad vi ocksa funderar over... 3. fyra dagar kvar, langtar... 4. icke, tecknena ska ta over hemmet :)

2010-02-04 @ 07:59:29
Postat av: syster

kul att du svarade på en kommentar på bloggen! Det var inte igår.



Och bra svar dessutom, jag gillart!

2010-02-04 @ 14:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0