Bibelskolan

Idag kommer bibelskolan, eller de sex vackra flickorna som barnen kanner dem som. Vi har i sista stund fixat klart programet, snyggt datorskrivet, och ar sjukt nojda. Du skulle bara se hur duktiga vi ar Fredrik! Lite meck bara med bilar och sant till onsdagens utflykt, men vi ar ju Etiopien sa det loser sig sakert - Shigr yelem. Igar checkade vi ett nytt matstalle, fint omrade men min mage ar kass nu sa jag vet inte om det var sa bra...

Lite nya roliga handelser:
  • - morkergomme med smakillarna igar, jag letade men trakig som jag ar sa gick jag ju pa ljuden de gav ifran sig...
  • - i lordes da jag kom till skolan sa Gemechew pa fin svenska; Hur mar du? (galet!)
  • - vi var med nagra av eleverna hemma hos Lensa och Ayantu, Samuel tackade nej till kaffe; varfor? jo for att han var radd for att han kanske skulle sorpla
  • - Ugnspannkaka med lingonsylt  ats med stor vordnad i helgen, galet gott
  • - pa restaurang igar sa Eden: "I Addis hittar alla a egna ord", da vi diskuterade etiopiernas konstiga laten
  • - en trott Benne skrattade idag hejdlost at det roliga skamtet "det var kanske en ko som lat pa taket igar", humorn pa topp.
Nu ska vi atervanda till skolan och halsa barnen som kommer valkomna. Ikvall vantar massa svenska, kladdkaka och spel. Det har vi sett fram emot lange. Blir kanske inte sa mycket bbloggande for min del under veckan men ni kan alltid kolla bibelskolan.strandhem.nu/0910.

Kommentarer
Postat av: syster

haha, Gemechew. Och haha, söt-samuel. Seriöst, han är nog ändå finast i världen.

2010-02-08 @ 12:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0