Mycke o lite

Här i Addis händer det mycket och ingenting på samma gång. Man kan uttrycka det som att det har varit en intensiv och långtråkig vecka i storstan och att jag längtar hem till lugnet och vardagen i Nakamte. Jag ska erkänna att jag nu haft min första omgång av amöba, inte så farligt som jag trodde det skulle va men efter fyra dagar var det skönt med medicin som verkade direkt. Mamma och pappas grupp har ju hållt igång ordentligt och vi har hakat på dem lite emellanåt så då har det ju varit fart liksom men annars har vi mest suttit hemma på missionsstationen och degat - spelat spel och läst missionshistoria. De senaste dagarna har vi levt upp lite och aktiverat oss. Emma och Sara kom natten till fredag och satte lite mer liv i oss. Igår var vi med föräldrarnas grupp typ hela dan - först till Ahope och sen till Goggot (Worknehs byggnadsprojekt där vi ska få hyra ett hus) och till sist var jag med på Cottege. De har en så fin och härlig grupp. Idag var vi tjejer med Hanna-Karin och massa andra ferengisar, kändes som majoritet svenskar, på IEC:s basar och shoppade bland färdigprutade och fina handgjorda saker - riktigt fin basar. Jag köpte mest leksaker. Efter lunch följde jag med till skandinaviska föreningens årliga kyrkogårdsvandring, ytterligare massa svenskar... Skönt att kunna prata sitt första språk och att träffa nya människor. Nu ikväll sitter jag vid Fredriks dator medan de andra spelar rummikubb. På tisdag åker mamma och pappa hem och på fredag ska vi äntligen ta bussen till Nakamte. Jag längtar galet mycket hem. Saknar mina barn och vårt egna hus. Vi har förresten blivit bjudna till Aira över jul, vi får se hur det blir... Tänkte försöka mig på att lägga ut lite bilder. Fler finns att tillgå i tidigare inlägg från maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0