Favoriter

Mina favoriter - sjalvklart dovskolebarnen!
Har en hel lista pa saker som jag ska skriva om pa bloggen. Hade forst en ratt dyster reflektion om hur maktlos man kan kanna sig och hur daliga vi ar som inte gor mer osv, men jag ar pa sa glatt humor idag sa det kanns inte som ratt amne... Sa vi hoppar over till:

Favoritsysselsattningar:
- rakna matte med Misganu
- undervisa engelska i trean
- lyckas organisera forskoleklassen
- ha syslojd med intresserade och snabblarda elever
- krama sma dova barn
- beskada vackert teckensprak, och forsta

Ytterligare en kanondag idag. Pa vag till skolan inhandlade vi bussbiljetter till morgondagens Addisresa samt glas, tallrikar och tillbringare till skolan. En lektion i bild med klass ett da vi vek pappersflygplan och ritade pa dem, mycket uppskattat. Sen var det lunchdags och efter den bibellektion med attan, blev lite flum men vi kom igenom det vi skulle sa jag ar anda nojd, kanner dock att man inte kan uttrycka halften av allt man vill. Sen hade de aldra idrott utan larare (som vanligt) och vi satt och tittade pa ett tag. Sen var det flum med de aldre killarna som avslutning pa dagen. Nu ska vi hem och packa infor imorgon och sen njuta av sista kvallen i lyxhuset, framfor datorn och med fruktpaj till... Sa galet bra vi har det!!!

Dagens citat:
"we will collect it" - servitoren pa vart lunchstalle om kaffemaskinen som vart sonder en vecka
"inside she is thin" - Mosisa om att jag egentligen inte alls ar tjock utan inuti smal precis som alla andra
"injera? extra?" - Benedicte bestaller mer injera, pa stralande engelska

Solen skiner hela dagarna och jag fjallar fint pa nasan (vilket alla eleverna har kommenterat i tur och ordning). Vi har ratt mycket att gora pa skolan. Det ar gott! Jag gillar att vara smatt overstimulerad, speciellt som kvallarna ar sa chill. Saknar redan barnen som vi ska vara fran i tva veckor, och har borjat fasa for nar vi ska lamna dem i mars... Men den dagen den sorgen, idag skiner solen (atminstone bildligt talat da den gick ner for ett tag sen..) och jag njuter av den!

Kommentarer
Postat av: Jo

Mer citat Maria! :) Saknar dej!

2009-10-26 @ 14:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0