Vardag

Livet lever pa i Nakamte.
Skola mest hela dagarna och sen stipar vi hem och vilar det som aterstar av dagen, ofta ar det redan morkt da vi nar kyrkans omrade och det kanns som mitt i natten. Men nagra avsnitt av Dawsons' creek kan ju alltid klammas in... Pa skolan undervisar vi i princip hela tiden vilket ska erkannas faktiskt tar pa krafterna. En del forberedelser kravs ju ocksa, haromdan satt jag och skrev prov i engelska at trean. Det genomfordes igar och da jag rattade dem idag fann jag att resultaten inte direkt var nat att hanga i julgranen sa att saga... Men de ar ju inte vana vid min svenska stil och att man kraver att de ska tanka sjalv. Sa det blir omprov for de som vill nasta vecka... Men sota ar det och ivriga att lara sig. Igar delade vi ut klader som vi hade med oss hemifran, totalt kaos saklart. Men det far man ju forsta. Har gar jag omkring med olika klader varje dag och har en hel hog overflodiga hemma i garderoben i Lund - galet orattvist. Bibellektionerna flyter pa nu och vi lyckas fa dem allt mer engagerande och fritankande. I ren fakta ar det inte mycket de inte redan kan sa det far bli reflekterandet som vi tillfor. Idag har jag spelat fotboll med de stora killarna och det var faktiskt riktigt kul. Svettigt saklart men gott att fa ta ut sig lite fysiskt. Fem elever och en larare akte med bussen till Addis imorse och ska vara dar over helgen. Det ar nan i England som sponsrar sa de far mojlighet att delta i The Great Ethiopian Run pa sondag, fatta lyckliga elever som blev utvalda. Jag skulle vilja se 18-ariga Misganus ogon da han for forsta gangen far se en verklig storstad... Men Benedicte och jag foredrog en lugn helg hemma med film och kaka istallet for skumpande till Addis och sen springande i avgaserna och solgasset. Sa det blir hemmalordag. Forra helgen var jag duktig och tvattade, stadade och bakade sa imorgon blir det nog mest bara slappande. Kanske lite barn pa besok och fika med dem. I sondags fick vi nagra av de aldre killarna med oss hem efter att de hjalpt oss att inhandla sportklader till de nya eleverna - det blev en hellyckad eftermiddag i vart hus, med spel, dator och saklart popcorn. Att bara umgas med dem ar det basta som finns att gora, och utanfor skolans staket blir de sa mycket mer avslappnade och fria - underbart!
Benne la upp bilder haromdan, kolla in dem - benedicte.blogg.se.

Kommentarer
Postat av: vi som kommer i februari

vi laddar här hemma med att läsa era bloggar! kul att ni fick ha en härlig eftermiddag med pojkarna från skolan, hoppas ni kan få ut dem fler gånger :)

ha det gott

kram från oss

2009-11-24 @ 19:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0