Zanzibar

Var vecka pa Zanzibar ar nu nastan helt over. Sa sjukt najs vi har haft det. David, Miriam, Benedicte och jag. Pa semester pa en o i Indiska oceanen. Kan det bli mycket battre? Allt har gatt sa galet bra; vi har gjort allt vi velat, fatt de priser vi ville ha och allt har flytit pa sa bra. De forsta dagarna spenderade vi i Stone town - gick omkring i de mysiga granderna, kopt onodiga souvenirer, badade i havet och bara tog det lugnt. Mitt pa dagen ar det sa galet varmt att man typ inte kan gora nanting utan dackar i skuggan nanstans. Efter nagra dagar i stan drog vi ut till ostkusten och det blev till slut en bungalow i Bwejuu. Najs stalle. Strand och hav och palmer. Vi hade nagra lugna dagar dar - snorkling, bad, snackplockning, spel, bok och god mat. Tre dygn pa stranden och sen akte vi med en dalla-dalla tillbaka till Stone town och vart favorithotell Zenji, rekommenderas. Sa idag var det sista hela dan och Benne och jag har mest bara gatt runt och tittat i affarer. Halsat pa vara massajkompisar och sen pa kvallen at vi pizza nere pa stranden alla fyra innan vi gick en sista runda pa nattmarknaden bland alla galna massajer. Annars bestar on av halvgalna tanzaner som ska prata med en hela tiden, slapp alltsa inte alla kommentarer och uppmarksamhet hela tiden... bara ferengiropen saknar vi... Kanns helt lagom att aka hem imorgon och satta igang med den sista omgangen Nakamte. Ska bara hinna gora av med de pengar jag har kvar och visa broderna till ratta pa on (de anlanderna imorgonbitti) samt avnjuta hotellets magnifika frukost pa den underbara balkongen, vilken jag sitter pa just nu i den varma natten och skriver pa en dator med helt fantastiskt snabbt internet. Mitt livs forsta semester ar snart over.

Kommentarer
Postat av: "Bröderna"

Tack för ert välkomnande och hotelltips när vi anlände!

2009-01-25 @ 15:56:39
URL: http://tydlig.net/travel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0