Addis igen

Det regnar i Addis, mitt i torrtiden. Det ar skumt, kanns som hostvader. Benne och jag kanner for att badda ner oss i en stor skon soffa och ata choklad till en mysig tjejfilm. Men vi har varken stor mysig soffa, choklad eller film eller nat att titta pa filmen med sa det far forbli onsketankande...
Som jag skrev i Zanzibarinlagget sa gick allt nastan for bra for att va sant, och det var det ocksa... Da vi kom fram till flygplatsen lyckligt panka pa shilling efter en fantastisk semester far vi varsta chocken da vi helt plotsligt forvantas betala en flygplatsavgift pa 30 dollar var. Uups, det hade ju inte vi direkt kvar... Sa det blev till att snabbt fa tag pa en taxi, pruta ner priset och aka i ilfart tillbaka till Stone town och narmaste bankomat. David och jag bad intensivt och vid andra automaten lyckades vi fa ut tillrackligt med pengar. David och jag sprang i osregn for forsta gangen pa flera manader, en harlig kansla! Akte snabbt tillbaka igen och hittade nervvraken Benedicte och Miriam pa flygplatsen, sprang mellan luckorna och lyckades pa relativt kort tid vaxla pengar, betala avgift, fylla i papper och checka vart handbagage. Kom in i vanthallen och fann att det var en timme kvar till planet gick. Kunde andas ut trots att luften var kvav som sjutton pga att det inte fanns nan elektrictet pa hela on.
Tiilbaka till Addis kom vi och stupade i sang. Igar var Benne och jag pa engelsk gudstjanst, gick pa brollop, traffade alla gamla kompisarna pa lutherska och fikade ett langt mycket trevligt och gott fika hemma hos Hanna-Karin och Workneh. Det hemmet ar bland det basta i Etiopien! Dagen avslutades pa salsaklubben Bailamos i sallskap med de fyra Salt-volontarerna och Sofia. Akte sju stycken i den lilla taxin hem och fick ducka for poliserna.
Pa kvallen ringde jag till en massa okanda etiopier och forsokte tigga skjuts till Nakamte. Forhoppningsvis bar det av imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0