Julfirande pa dovskolan

I mandags (den 5 januari enligt var tiderakning) firade vi jul. Den etiopiska julen ar ju egentligen den 6-7 mmen da ar ju lararna lediga sa vi firade i mandags. Det hela borjade klockan atta nollnoll da vi borjade samla ihop alla barnen pa led for avmarchering. Sen gick vi i samlad tropp ut till en skog dar barnen snabbt spreds som lov for vinden. Jag personligen var ju helt overtygad om att atminstone halften av barnen skulle forsvinna men jag tror minsann att alla kom hem pa nat satt... Efter lite avrastning bland traden samlades vi i en liten glanta dar barnen underholl varandra och lararna med sketcher och dans och sang. Ett langre drama spelades upp till allas gladje och sedan en liten sanggrupp framtratt var det dags for mat. Faren som jag sett slaktas dan innan smakade superbt gott dar jag satt pa marken bland barnen och stormtrivdes. Knappt hade vi fatt i oss maten innan Fitsum drog igang en massa lekar dar bland annat jag fick sta till allmant skratt... Sen gick vi hem igen och jag hangde kvar pa skolan till femtiden. Hann precis se juldramat som spelades upp vid det egenbyggda (eller kanske snarare Mamobyggda) stallet som till och med har en elektrisk stjarna och en sot hemmagjord asna. Bon , sang och lite fika avslutade arets forsta julfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0