Dagslaget

Jag trivs sa ofantligt bra pa dovskolan! Barnen ar sa underbara. Jag forstar inte hur jag varje dag kan bli lika overraskad da jag tittar pa klockan och upptacker att jag borde gatt hem for lange sen. Igar skulle skolan ha borjat, men sa blev det inte… Idag skulle skolan ha borjat, men sa blev det inte… Imorgon ska skolan borja, vi far val se… Jag har nya sherubas, denna gang i stjarnmonster. Min tanke ar att jag ska hinna genom hela sortimentet innan jag aker harifran sa nu far barnen turas om att flata. I helgen hade vi slapphelg Benne och jag, lamnade inte soffan pa hela lordagen och at bara mat med mjolk i da vi hade Hagstroms mjolk eftersom de var i Addis - lyx. En helg i ett hem alltsa, najs. Jag saknar att ha ett hem. Benne och jag har nu nar det ar knappt fyra veckor kvar slutligen fatt upp foton pa vaggarna och borjat fa lite hemkansla. Fyra veckor kvar alltsa, har ganska sa blandade kanslor infor det – visst ska de bli kul att traffa alal igen men jag kommer sakna mina barn och Etiopien galet mycket. Kommande helg ska det bli korstag utanfor Nakamte dar Magnus ska prata, kan bli spannande... Annars har vi fullt upp - bakande, brevskrivande, reflektionsskrivande, titta pa film, umgas med alla man snart kommer lamna. Det ar faktiskt lite lustigt att det finns sa mycket att hitta pa nar det samtidigt inte hander nat efter morkrets inbrott. Barnen borjar anlanda fran sina foraldrar nu och det ar stor gladje att se dem igen, an ar det flera som fatats men jag antar att de kommer snart... Saknar dem! Jag lyckades paja min kamera sa att linslocket inte gick bort da man satte pa den, men tekniska jag skruvade isar den och lyckades ta bort linslocket och skruva ihop den igen. Sa nu har den inget linslock men istallet ett gummiband (visst ar jag smart!) som haller tillbaka linslocksmekansimen. Sa nu gar det att ta kort, men tyvarr bara att zooma tva steg... Men men, man kan inte fa allt... I Sverige har man renhet, massa vanner och sno; har har man varme, alskade elever och injera...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag fick Hailes brev idag! Jag blev så galet glad!

2009-02-10 @ 20:23:25
Postat av: Daniel

Du är otrolig! Talang inom allt från dövundervisning till finmekanik! Det där med kameran hade jag inte väntat mig.

Hälsa från oss - och var så säker: I Sverige är det rent, kallt, snö och du har massor av vänner.

/Pappa

2009-02-10 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0