Adanesh hem

Ar dova manniskor mycket trevligare an andra, eller ar det bara nat som Benne och jag fatt for oss? Bra ar dem i alla fall och en galet trevlig dag fick vi hemma hos Adanesh i sondags. Akte dit med Jenny, Ejigejeu, ferengivolontarerna och en bunt barn. Barnen fick sitta pa flaket men det fick inte vi... Val dar blev vi ofantligt bra valkomnade av Adanesh, Desalegn, deras barn och nagra till. Desalegn ar en hur fin manniska som helst, rolig och pratsam och trevlig och jattefin man till Adanesh och far till sina barn. Det ar som att dova har en enklare humor an andra for han och jag (som ju har samma enkla humor efter att ha umgatts till storsta delen med dova den senaste tiden) skamtade om hans forsvunna flygplan och Eji och jag skamtade om hennes rattkompis. Enkelt, roligt och underbart bra. Kommer sakna det. Vi drack kaffe, at popcorn och brod och pratade. Helt underbart trevligt! Besokte en damm, Desalegns forra hus, tittade pa kaffe och teff och hade trevligt. Trevligt. Trevligt. Trevligt. Skrattade, pratade och hade det trevligt. Jag trivs bland dova etiopier. Kramades och pratade, jag ska lagga upp bilder sen nan gang. Nar vi hem, fortfarande fick vi ferengisar inte sitta pa flaket bland barnen, men vi kommunicerade med dem genom fonstret. Vi drev med Jembere for hans fula glasogon och skrattade at Adamu som ramlade nar han skulle stajla. Gladje. Benne och jag stannade kvar pa skolan ett tag innan vi gick hem, vi kan knappt slita oss darifran. Halsade pa Dawit en svang och sa sen hejda till Per och Patricia som varit med oss en vecka. Patricia har gjort succe bland killarna pa skolan, likasa Per, fast pa olika satt...
Annu en superduperfin helg. Trivs sa bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0