Läger

Det är något visst med läger, det att man släpper allt det vanliga och bara tänker på nu. Ingen telefon som ringer, inget internet som lockar och inte en massa saker som borde fixas... Ett enda stort "Lev för stunden" - härligt!
Efter några dagar i den charmiga hålan Eket tillsammans med underbara vänner som underhöll mig med utflykter från morgon till kväll var jag redo för "sommarens stora händelse" - sommarmötet. Via Abbes 20-årsfest flyttade jag hem till Sjunkamossa och en hembyggd husvagn, mysigt som bara den och med fåren alldeles intill knuten.
Sommarmötet förlöpte utan större incidenter och jag kunde åka hem till Johannas lägenhet för vidare förflyttning till Åhus missionsgård och PLUS. Vilket läger! Helt fantastiska ungdomar och ett gött ledargäng gjorde mig riktigt sugen på fler läger och ledarroller... Jag njöt.
Därifrån fick jag skjuts till Hässleholm där en puttrande volkabuss hämtade upp mig för avfärd mot Borås och OAS. Det blev en heldag i Borås och jag hann träffa ett gäng fd etiopienvolontärer och annat trevligt folk. Riktigt skön stämning på det avslutande kvällsmötet.
Hem och två lediga dagar innan PULS på Strandhem. Detta högt älskade Strandhem som lockat till sig mina bästa vänner, så underbart att ha dem samlade! Vart man vände blicken såg man folk man bara ville hoppa på och krama. Helt fantastiskt underbara dagar! Husvagn delades med Janja, magiska kvällsmöten upplevdes, härlig smågrupp hades, många sköna samtal pratades, stämningsfulla konserter (med afrikakonsert som fick alla att hoppa i toppen) avnjöts och många stunder med syrran flummades. Helt galet bra helt enkelt, kanske sommarens höjdpunkt!? Nu bär det av söderut mot Prag och WIen. Sen är det bara två veckor av sommarlovet kvar då segling, sommarstuga och massa utflykter ska klämmas in.
Livet är som det ska! underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0