"Miss!"

"Miss!" "Miss!" va jag?! Javisst! MIss och teacher har jag blivit kallad idag. Men sa har jag ju varit pa Bethel tva dagar nu och borjar bli varm i kladerna som man brukar saga.... Mrs Faith var dar forst men sen plotsligt forsvann hon och jag lamnades ensam med en klass medan Eden tog hand om den andra. En klass innebar drygt 50 elever. Som jag alldeles ensam forvantades ta hand om... eller egentligen forvantades det nog inte sa mycket. Nar jag fixat lite med elevernas bocker och pennor ser jag ut over havet av elever och funderar pa vad sjutton jag ska sysselsatta dem med for de kan ju inte bara sitta... Eller? Jag gick in till Eden och fragade henne om eleverna inte skulle gora nanting. Det tog jattelang tid innan hon fattade vad jag menade och sen sa hon att de ju kunde rabbla alfabetet eller rakna i kor. Jaha, da fick de val gora det... men nar de rabblat alfabetet typ hundra ganger och raknat till hundra x antal ganger tyckte i alla fall jag att det rackte. Det kandes nastan som barnplageri, da ar det ju battre att de sitter och smapratar lite istallet. Tycker jag, Eden tyckte att de skulle vara tysta... Jag forsokte fraga eleverna om det var fler som hade skrivbocker med sig men de forstod inte vad jag menade. Det samma gallde en liten pojke som med stora ogon tittade upp pa mig och lamnade fram sju skrivbocker, han forstod verkligen inte nar jag forsokte forklara att han maste ha atta bocker. Sa svart. Och svart att forsta vad de sager nar de ska saga sina namn ocksa, de far typ upprepa dem tio ganger och sen jamfor jag med klasslistan och forhoppningsvis gar det da...  Nar det gatt typ tva timmar utan att mrs Faith kommit tillbaka undrade jag for mig sjalv om jag skulle ha barnen ensam hela dagen... Efter en stund fragade en liten elev forsiktigt om hon mojligtvis kunde fa ga pa toa - javisst sa jag. Sen behovde resten av klassen av nan konstig anledning ocksa ga pa toa, men da sa jag som den stranga larare att alla inte kunde ga pa toa pa samma gang sa de fick bilda kosystem. Snart fick de ocksa stalla upp pa ko for att tvatta handerna innan matdags. Medan de at mat kom Faith tillbaka och hon var ju ganska sa mycket haradre mot barnen an vad jag varit och tog tillochmed fram en liten pinne som hon slog olydiga barn med. Det var skont att hon kom tillbaka, mest for barnens skull, men samtidigt var det roligt att fa ta hand om klassen sjalv.. till framtiden ska jag nog fundera igenom lite vad man kan hitta pa om jag blir ensam med dem igen. Rasten ar det basta pa dagen, det tycker bade eleverna och jag. En liten pojke stod och tittade pa mig, han sa ingenting utan tittade bara med stora morka ogon. Varje ganga jag vande mig om stod han dar helt still och tittade. Jag forsokte prata med honom men da sa han bara ferengin och fortsatte titta... Sa konstig man ar... Vid skoldagens slut kom foraldrar och annat folk och hamtade eleverna, lika mycket kaos som igar... Det regnade sa folk stod lite overallt och vantade ut regnet. Eden och jag avvaktade till det varsta var over och sen tycket Eden absolut att jag skulle ta en  taxi till Classic. Jag protesterade lite men gav till slut upp, 70 ore kunde de ju va vart att slippa bli blot. Eden stannade en liten taxi och sa till chaufforen i den palskladda bilen (vaxelspaken sag ut som en ravsvans) och sa till honom vart han skulle slappa mig och sen akte vi ivag. Tur att Eden finns, hon e jatteschysst.

Kommentarer
Postat av: kakan

fatta va tufft att du hade dom själv. det är ju en upplevelse i sej bara det hihi. här hemma händer inte ås mycke. det börjar va kallt på morgonen men solen skiner ändå så det är härligt. å jag ska skriva tenta på lördag så försöker hitta något som liknar min forna självdisciplin för att råplugga nu de sista dagarna. hoppas verkligen du mår bra, älskade vän.

pusskram från cookie =)

2008-09-25 @ 13:19:25
Postat av: sofia

jag vill också iväg på någon sådan här resa. det verkar hur spännande som helst ju. :)

vad betyder "ferengin"?

2008-09-25 @ 20:14:28
URL: http://oceaneravord.blogg.se/
Postat av: syster

haha, låter ju som att du lyckas riktigt bra som lärare där borta ute i världen, syster...

2008-09-25 @ 23:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0