Jag trivs

Jag trivs. Det ar hemma i Etiopien. Nakamte ar bra. Hagstroms ar bra. Benne ar bra. Jag har det bra.
Benne har jobbat hela veckan och ar med all ratt ganska trott. Jag ar ocksa trott, dock kanske inte med samma ratt. Men man sover inte sa bra har - man vaknar stup i kvarten av hyenor som ylar, tuppar som kuckelikuar, Benne som kliar sina loppbett, minareter som skriker osv. Oronpropparna ar mina kara vanner... Igar lyckades jag duscha varmt for forsta gangen sen vi kom hit - harligt! Fotterna ar dock oforbatterligt roda av all lera och damm... Lyckades hanga upp myggnatet battre sa det inte hanger i ansiktet... var helnojd och inbillade mig att jag sov mycket batttre efter det... Marks det att jag egentligen inte har nat vettigt att skriva om..?
Igar pratade Magnus med oss om att de garna sag att vi stannade kvar lite langre an till mars... Jag har inga dorrar stangda sa jag, men det beslutet kan man kanske ta nar man varit har lite langre an en vecka. Beror ju pa hur jag trivs pa jobbet och om Sverige fyller drommarna vid det laget.
Idag tog vi sovmorgon. Benne ville till Classic for att skriva pa bloggen vilket hon inte fatt tillfalle till pa en vecka, sa hennes lar va nagot mer infopackad an min idag... Klockan halv tva ar vi bjudna pa examensmiddag hos nagon som vi aldrig har traffat. Gratis lunch tankte vi och tackade ja... Na, men vi tankte att det kunde va kul att traffa lite mer folk - maten har har ju inte sa dyr direkt, pizza for 14 kronor pa basta restaurangen i stan.. Vad som hander sen far vi se, laser lite mer kanske (nasta gang vi ar i Addis ska jag lagga upp ett stort lager bocker fran biblioteket pa Entotto for har ute i buschen gar de at fort). Ett boktips forresten: "Per Stjarne - missionaren", galet intressant om svenskt engagemang i Etiopien.  
Strommen la precis av men kom tillbaka igen, som val var fanns mitt inlagg kvar... Ko till datorerna och jag tanker for ovanlighetens skull vara lite snall och ge min vidare till nan som kanske behover den lite mer... Vi hors!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej Maria! Kul att du skriver så mycket, det är roligt att läsa vad som händer. Jag har nog inte riktigt fattat det med Addis men jag tänkte försöka ringa och prata lite mer med er. Jag har försökt ringa mobilen under veckan men det har inte gått. I vilket fall som helst så ska jag försöka fixa lite uppgifter till er under veckan som kommer - Karin är ju i Kenya så jag får ta tag i det...

2008-09-20 @ 12:04:53
URL: http://fredrikhector.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0