Imorgon är jag i Etiopien!!!

Imorgon är jag äntligen framme i mitt älskade Etiopien! äntligen ska jag bli afrikan!! Jag ska bli en äkta "Hakuna Matata, det löser sig, det finns ingen tid"-människa... Ser så galet mycket fram emot att komma ut från Bole och andas in den torra dammiga etiopienluften, höra alla människor erbjuda sina tjänster och känna den behagliga värmen slå emot en... Och sen bli körd upp till Entotto av en härligt tjänstvillig och leende etiopier, få installera sig på ett trevligt rum, byta om och sen gå ut på gården och sätta sig i solen och bara njuta... När man sen tagit igen sig en stund är det bara att ta några steg utanför muren så är man ute på den härliga livliga marknaden Sheromeda, gå stånd upp och stånd ner och försöka att inte köpa allt för mycket... I en stad som så tydligt lever, åh va kul det ska bli!!
Vi har idag fått veta att vi ska spendera fem dagar i Addis innan vi åker ut till Nakamte. Känns bra att få lite tid i storstan så man kan känna in sig i den etiopiska luften och anpassa sig lite till den afrikanska rytmen... eller nåt, det lät bra i alla fall... Hanna och Magnus kommer in från landet och tar hand om oss så vi ska nog klara oss...
Jag har packat nästan klart nu... typ bara handbagaget kvar... Benne ringde precis smått panikslagen och meddelade att hon har mer än 45kg med sig, tur att jag hade tio kilo mindre... med tanke på att vi får en extra väska med oss till Hagströms dessutom... Men nu ska jag ta och packa det sista och fixa med lite småsaker... Men som Benne och jag just va överens om så kan vi ju sova på tåget imorgon... Hakuna Matata!

Kommentarer
Postat av: benedicte

Ååååh! Jättesnart!

2008-09-10 @ 01:14:17
URL: http://benedicte.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh...ni kommer få några underbara månader. Hoppas att nerresan gick bra å att ni sitter i Addis å har de riktigt gött nu. Ser fram emot att läsa hur ni har de. Kramar

2008-09-13 @ 12:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0