Helgdag? nr2

Imorgon kommer annu en "ingen vet om det ar helgdag eller inte". Det fick jag veta i skolan idag dar ingen visste om det skulle vara ledigt imorgon eller inte. Jag, med min svenska referensram, tyckte ju att det var lite konstigt sa jag forsokte fraga runt lite om det skulle vara nat imorgon eller inte men alla sa att det vet man inte. De sa att jag helt enkelt fick ga upp i tid imorgon och fraga runt om det var helgdag eller inte och sa skulle jag fa se vad jag fick till svar. Konstigt. Den eventuella helgdagen ar antingen imorgon eller i overmorgon och ar en muslimsk helgdag, slutet pa ramadan. Men det ar val bara att ga ut och kolla hur mycket av manen man kan se efter morkrets inbrott... Pa sett och vis hoppas jag lite pa att det ar imorgon sa man far sova, och i sa fall ska jag traffa Eden klockan tio och ev ga pa marknaden med henne.
Idag har det varit en lang dag. Skola fran atta till tre. Sen fikade jag tillsammans med Eden och Marta. Lunch pa Classic blev det inte forran fyra. Vantade pa dator ett tag och sen har jag suttit har. Ar ganska sa valdigt trott men enligt mina nya regler far jag inte ga och lagga mig fore halv elva, inbillar mig att jag kommer sova battre da... Det fungerade i alla fall hyfsat i natt efter var vilda spelkvall med Magnus och en lang promenad pa eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0