De senaste dagarna

Kommer nog inte skriva sa utforligt i fortsattningen men nu har jag sa mycket tid sa da kan man ju passa pa...

I fredags sov vi lange och at sen lunch tillsamans med Hagstroms och Salt-volontarerna David och Mirjam. Vi akte runt pa stan ett tag och handlade pa Bambis. Pa kvallen foljde vi med Hanna-Karin och Workneh till D'afrique dar vi at jattegod etiopisk mat. Med oss dar och aven senare hemma hos dem pa Gullali var tva danska fd kenyamissionarer och arkemissionaren K-G Lundgren (jag tror han hette sa... Mamma du kan val halsa till farmor och farfar fran honom..) Det blev en trevlig kvall och det var skont att traffa lite kant folk och kanna sig hemma i deras hem...

Dagen darpa gjorde vi inte sa jattemycket direkt. Passade Ellinor och Clara ett tag, de ar verkligen supersota. Clara styltar runt pa halvstadiga ben med stora ogon och haret pa anda medan Ellinor pratar i ett och hoppar omkring och sjunger med massa energi. En svang pa Sheromeda hann vi ocksa med innan vi at "svensklunch" hemma hos Kersti. Efter den svensammankomsten gav Benne och jag oss ut pa stan och satt pa internet en timme. Som vanligt kluddade taxisarna men som vanligt loste det sig. Vid tog en buss till Giorgis och gick darifran till BVs missionsstation, det borjade bli morkt och nar vi kom fram fick vi veta att folk visst varit oroliga for att vi varit "forsvunna". Sa vi fick en liten utskallning for att vi inte hade mobil pa (men det tanker jag fortsatta att lata bli med..). Vi fick i alla fall middag dar och det var tur for vi var utsvultna. Nar vi kom hem packade vi infor morgondagens avresa till Nakamte och sen sov vi (det blir ganska naturligt sa att man lagger sig tidigare har eftersom det blir morkt och alla andra lagger sig).

Avresa 06.00 sondagmorgon. Fram till Ambo var vagen fin (pappa, Hanna halsar att vagen fran Nakamte till Bahir Dar ar bra) men sen blev det mer skumpande... Men det var inte sa varmt och vi hade det trevligt i bilen sa det gick ingen nod pa oss. Kom fram i hyfsad tid till vart nuvarande hem och packade in oss i ett provisoriskt rum i  vantan pa att ett storre skulle bli ledigt...

Igar borjade vi dagen med frukosten hos familjen Hagstrom och hangde sen med Hanna till stan dar vi fick en kurs i var vi kunde handla vad... Resten av dagen hangde vi mest hemma hos Hagstrom, lekte med barnen och pratade igenom vara arbetsuppgifter. Efter ett langt samtal med Hanna om vad jag vill gora och hennes reaktion nar hon kom hit och var i typ samma situation som jag kandes tillvaron ganska mycket battre. Efter en massa kakor hos Liselott kandes det annu lite battre. Efter det packade vi in oss i vart nya rum (det Benne hade nar vi var har sist) och kande att vi skulle kunna trivas dar. Hade lite myskvall med tanda ljus och mammas kakor och pratade ett bra tag.

Idag har jag last ut forsta boken och gjort mig lite mer hemmastadd i vart rum (blev helt forvanad nar jag packade upp och upptackte hur mcyket jag hade med mig... forstar inte hur allt fick plats...). Efter lunch hos Hagstrom fick jag skjuts av Hanna till stan och sitter nu pa cafe Classic. Ska posta forsta brevet och kopa fler frimarken och sen kanske satta mig och plugga lite (blir du inte nojd da Fredrik), eller vi far se vad som hander...

Hoppas det ar bra med er alla dar hemma, kramar


Kommentarer
Postat av: syster

låter ju najs.. Så du vet lite mer vad du ska göra nu?Blev det skolorna du pratade om här eller är det nåt nytt på gång? Man är ju nyfiken...

Jag läste er lila ruta i till liv också, det var fint.

2008-09-16 @ 19:36:51
Postat av: jenny

Maria du e så go. Ja blir dock lite orolig om du bara struntar i missionärernas förmaningar..hehe...kom inte bort i stora afrika...för ja vill ha hem dej igen. Kan tänka mej att de e jätte jobbigt å inte veta vad du ska göra...å de tar kanske lite tid innan man kommer in i hakuna matata livsstilen. Hoppas att du hittar något att göra å som du tycker e kul. kramar

2008-09-16 @ 23:22:42
Postat av: Karin

2008-09-17 @ 14:49:56
Postat av: Karin

Råkade visst bli en väldigt tom kommentar här ovanför... nåja!



Hallå kusinen! Tala om att jag också längtar lite till Etiopien nu. I Uppsala är det kallt...



I övrigt ganska trevligt dock, jag bor granne med en underbart bra etiopisk restaurang där jag är stamkund, så nu vet jag var studiemedlet kommer att ta vägen i alla fall.



Jag kommer att fortsätta läsa om era äventyr i Etiopien. och du, Hakuna Matata eller ej så skulle jag också bli galen av brist på planering. Komplett tokig. Men det kan ju vara roligt ändå.



Brev kommer förr eller senare.



Kramar

2008-09-17 @ 14:53:13
URL: http://karinrubenson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0